חלק 1 – עקרונות מרכזיים

מבנה תכנית הלימוד של Swing it (הולי לינדי לנד לשעבר) עבר שדרוג ושיפור, החל מרמת השיעור הבודד ועד לרמת התכנית הכוללת. פיתוח התכנית נעשה תוך שקלול משובים ויישום לקחים מאלפי שיעורים שלימדנו בשנים האחרונות, ותוך הטמעה של עקרונות מנחים ממחקרים בתחומי הלמידה המוטורית והוראת תנועה.
לימוד ספירלי

התכנית החדשה שמה דגש על לימוד תכנים בצורה מחזורית תוך הבטחה לחשוף כל תלמיד לתכנים חשובים בריקוד, במרווחי זמן המאפשרים תרגול, הטמעה ושדרוג – עם מינימום צבירה של הרגלים לא טובים ו/או שכחה של החומר. כל זאת, במטרה לאפשר תרגום טוב יותר של תכני השיעורים ליכולות על רחבת הריקודים. בתכנית החדשה, לאורך כל מסלול הלימוד, במקביל ללימוד תכנים חדשים, תקבלו גם תזכורת ותרגול בנוגע לאלמנטים החשובים שכבר למדתם – ואז גם תשדרגו אותם לרמה מתקדמת יותר.

לימוד משולב

מחקרים רבים מראים ששיטות ההוראה היעילות ביותר, החל מלימודים באוניברסיטה וכלה בענפי ספורט שונים, משלבות עבודה על מספר אלמנטים ויכולות שונות – במקום להתרכז באלמנט אחד בלבד. זה נכון ברמת השיעור הבודד ועד לתכנית הלימודים הכוללת. האתגר הוא להבין בין אלו אלמנטים ראוי לשלב, על מנת להשיג את חויית הלימוד המיטבית עבור כלל התלמידים בכיתה. התכנית החדשה שמה דגש חזק על לימוד מספר אלמנטים ויכולות במקביל, תוך פיתוח נוח והדרגתי שלהם – על מנת לאפשר לרקדנים להתפתח באופן מלא ומקיף יותר בריקוד שלהם תוך שילוב יכולות שונות.

נוחות, בהירות והכוונה

בתכנית החדשה אנחנו שואפים לייצר יותר ודאות ובהירות לכל תלמיד, כדי לאפשר לכל אחד להבין טוב יותר איפה הוא נמצא היום, מה ומתי מומלץ לעשות על מנת להתקדם בצורה שנוחה לו – ולתכנן את צעדיו בהתאם. במסגרת התכנית אנחנו גם מנסים לייצר פתרונות נוספים ואפשרויות לימוד שהן מעבר לקורסים – המותאמות לצרכי התלמידים בשלבי הלימוד השונים. על כל אלו – נפרט בחלקים הבאים.

 

ניווט

חלק 1 – עקרונות מרכזיים

חלק 2 – מבנה התכנית

חלק 3 – יומן השיבוצים

חלק 4 – מערכת התמחור

חלק 5 – פתרונות נוספים – Swingin' Solutions

חלק 6 – כיצד אשתלב במערכת הקורסים העיקריים החדשה?